share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Προθέρμανση: Οι πέντε σωτήριες αλλαγές που προκαλεί στο σώμα

Προθέρμανση: Οι πέντε σωτήριες αλλαγές που προκαλεί στο σώμα

Η προθέρμανση είναι κάτι που δεν πρέπει ποτέ να αγνοούμε πριν την άσκησή μας, έτσι ώστε και να μην τραυματιστούμε αλλά και να επωφεληθούμε στο έπακρο από τη γυμναστική μας

Μια σωστή προθέρμανση έχει σημαντικά πλεονεκτήματα για την άσκηση που ακολουθεί.

Όταν έχετε λίγο χρόνο για προπόνηση ή απλά έχετε όρεξη να αρχίσετε γρήγορα την προπόνησή σας, μπορεί να είναι δελεαστικό να παραλείψετε την προθέρμανση. Αλλά η προθέρμανση πριν ασκηθείτε, ειδικά αν έχουμε να κάνουμε μια έντονη δραστηριότητα, έχει πραγματικά πολλά οφέλη. Ας δούμε τι πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την προθέρμανση σας.

Η προθέρμανση προετοιμάζει την καρδιά, τους πνεύμονες και τους μυς σας για την πιο έντονη φάση που ακολουθεί το κύριο μέρος της προπόνησής σας. Τι συμβαίνει όμως στο σώμα σας κατά τη διάρκεια μιας προθέρμανσης:

Αύξηση θερμοκρασίας μυών. Οι ζεστοί μύες συστέλλονται πιο έντονα και χαλαρώνουν πιο γρήγορα, μειώνοντας τον κίνδυνο υπερβολικής έκτασης του μυός και τραυματισμού. Η συνολική θερμοκρασία σώματος επίσης αυξάνεται, γεγονός που βελτιώνει την ελαστικότητα των μυών αυτό μπορεί να αυξήσει την ταχύτητα και τη δύναμη.

Η θερμοκρασία του αίματος αυξάνεται. Το ποσό του οξυγόνου στο αίμα καθορίζεται από την ποσότητα του διαλυμένου οξυγόνου, την ποσότητα της αιμοσφαιρίνης στο αίμα και τη συγγένεια της αιμοσφαιρίνης με το οξυγόνο. Καθώς η θερμοκρασία του αίματος ανεβαίνει, το οξυγόνο γίνεται πιο άμεσα διαθέσιμο στους εργαζόμενους μύες, γεγονός που μπορεί να βελτιώσει την αντοχή.

Τα αγγεία του αίματος διαστέλλονται. Αυτό αυξάνει τη ροή του αίματος και μειώνει την πίεση στην καρδιά.

Το εύρος της κίνησης αυξάνεται. Αυτό επιτρέπει στις μεγάλες αρθρώσεις σας (όπως οι ώμοι και τα γόνατά σας) να φτάσουν στο μέγιστο εύρος της κίνησης.

Παρουσιάζονται ορμονικές αλλαγές. Το σώμα αυξάνει την παραγωγή διαφόρων ορμονών, συμπεριλαμβανομένης της κορτιζόλης και της επινεφρίνης, οι οποίες είναι υπεύθυνες για τη ρύθμιση της παραγωγής ενέργειας. Κατά τη διάρκεια της προθέρμανσης, αυτή η ισορροπία των ορμονών καθιστά περισσότερους υδατάνθρακες και λιπαρά οξέα διαθέσιμους για παραγωγή ενέργειας.

Λάβετε υπόψη ότι η εύρεση της τέλειας προθέρμανσης είναι μια ατομική διαδικασία που μπορεί να έρθει μόνο με πρακτική, πειραματισμό και εμπειρία. Δοκιμάστε να προθερμαίνετε το σώμα σας με διάφορους τρόπους, σε διάφορες εντάσεις, μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει καλύτερα.

Η Σοφία Περδίκη είναι personal trainer και certified Pilates Instructor με ιδιαίτερη εμπειρία στην εκγύμναση ασκουμένων με νευροκινητικά προβλήματα. Complete training by Sophia, Φιλιππίδη 6, Αθήνα

logo