share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Τι είναι η δίαιτα ΝΤΑΣ και γιατί οι γιατροί την θεωρούν μια από τις καλύτερες για την υγεία

Τι είναι η δίαιτα ΝΤΑΣ και γιατί οι γιατροί την θεωρούν μια από τις καλύτερες για την υγεία

Στη λίστα με τις καλύτερες δίαιτες στον κόσμο, υπάρχει η διατροφή ΝΤΑΣ (DASH) που ήταν η καλύτερη για αρκετά χρόνια. Οι ειδικοί λένε ότι είναι η πιο αποτελεσματική διατροφή που μπορεί να ενισχύσει την υγεία ενός ατόμου. Σύμφωνα με τους γιατρούς των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας, η συγκεκριμένη δίαιτα βαθμολογείται με 3,3 βαθμούς στους 5, στην κατηγορία “Αποτελεσματικότητα απώλειας βάρους» και με 4,5 βαθμούς στους 5, στην κατηγορία “Χρησιμότητα Υγείας».

Παρακάτω θα μάθετε τα χαρακτηριστικά αυτής της διατροφής και γιατί θεωρείται ότι είναι μια από τις καλύτερες.

Τι είναι η διατροφή ΝΤΑΣ ;

Η ΝΤΑΣ (Διαιτητικές προσεγγίσεις για τη διακοπή της υπέρτασης), είναι μια δίαιτα που αναπτύχθηκε ειδικά για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης όταν κάποιος έχει υπέρταση.

Αλλά αργότερα, οι επιστήμονες κατάλαβαν ότι αυτή η δίαιτα επιλύει πολλά άλλα σημαντικά προβλήματα: Τη μείωση του επιπέδου της χοληστερόλης, την πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου και της καρδιακής ανεπάρκειας και την απώλεια του βάρους. Επιπλέον, είναι η καλύτερη διατροφή για την πρόληψη του διαβήτη.

Ποια είναι η βασική της ιδέα;

Σε αυτή τη δίαιτα βρίσκονται ισορροπημένα όλα τα απαραίτητα συστατικά (ασβέστιο, πρωτεΐνες, φυτικές ίνες), που είναι υπεύθυνα για τη λειτουργία του εγκεφάλου και των εσωτερικών οργάνων, καθώς και για την υγεία των μαλλιών και του δέρματος.

Είναι επίσης βολική γιατί δεν χρειάζεται να υπολογίζετε και να παρακολουθείτε κάθε συστατικό: Απλά πρέπει να καταναλώνετε ορισμένα συνιστώμενα προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, προϊόντα σιτηρών, τρόφιμα που περιέχουν πρωτεΐνες και γαλακτοκομικά προϊόντα) και να μειώσετε την ποσότητα του αλατιού.

Το κύριο χαρακτηριστικό της σε σύγκριση με άλλες δίαιτες, είναι ότι αναπτύχθηκε για άτομα που πρέπει να φροντίζουν τη διατροφή τους καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν χρειάζεται να αντιμετωπίσετε την πείνα: Μπορείτε να αντέξετε οικονομικά τα διάφορα και νόστιμα πιάτα. Απλά πρέπει να έχετε κατά νου πολλούς βασικούς κανόνες.

Βασικοί κανόνες:

Δεν πρόκειται για την ποσότητα του φαγητού όσο για την ποιότητά του. Ακολουθούν μερικές βασικές αρχές που πρέπει να ακολουθήσετε:

– Πίνετε 2 λίτρα υγρών ημερησίως.

– Φάτε 5 φορές την ημέρα. Το βάρος μιας δόσης δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 215 γραμμάρια.

– Καθημερινή πρόσληψη θερμίδων: περίπου 2.000-2.500 θερμίδες.

– Γλυκά: όχι περισσότερο από 5 φορές την εβδομάδα.

– Προσπαθήστε να τρώτε περισσότερα δημητριακά, σπόρους, φασόλια, άπαχο κρέας και λαχανικά.

– Αποφύγετε να πίνετε αναψυκτικά ή αλκοόλ.

– Μπορείτε να καταναλώσετε ως και 8 σνακ την ημέρα (εκτός από τα βασικά γεύματα). Αλλά φάτε μόνο μια μπουκιά αν είστε πραγματικά πεινασμένοι.

– Απαγορεύεται το κάπνισμα και το αλκοόλ.

– Μειώστε το αλάτι και καταναλώστε μέχρι 2-3 κουταλιές την ημέρα.

– Η διατροφή σας πρέπει να περιλαμβάνει ψωμί ολικής αλέσεως.

– Εξαιρούνται τα καπνιστά και λιπαρά τρόφιμα, τα τουρσιά, η ζύμη, τα κονσερβοποιημένα ψάρια και το κρέας.

Τι μπορείτε να φάτε:

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη δίαιτα, για να διαμορφώσετε μια σωστή διατροφή θα πρέπει να σκεφτείτε τους στόχους σας, δηλαδή αν θέλετε να χάσετε βάρος ή να γίνετε υγιέστεροι. Αν θέλετε να χάσετε βάρος, το μενού σας θα πρέπει να περιέχει λιγότερες θερμίδες. Με άλλα λόγια, πρέπει να μειώσετε τις μερίδες.

Η καθημερινή διατροφή σας μπορεί να περιέχει τα ακόλουθα προϊόντα:

– Δημητριακά: όχι λιγότερο από 7 μερίδες την ημέρα (μία μερίδα = μια φέτα ψωμί, 1/2 φλιτζάνι μαγειρεμένα ζυμαρικά, 1/2 φλιτζάνι χυλό).

– Φρούτα: όχι περισσότερο από 5 μερίδες την ημέρα (μία μερίδα = 1 φρούτο, 1/4 φλιτζάνι αποξηραμένα φρούτα, 1/2 φλιτζάνι χυμό).

– Λαχανικά: 5 μερίδες την ημέρα (μία μερίδα = 1/2 φλιτζάνι βραστά λαχανικά).

– Άπαχα γαλακτοκομικά προϊόντα: 2-3 μερίδες ημερησίως (μία μερίδα = 50 γραμμάρια τυριού ή 0,15 λίτρα γάλα).

– Σπόροι, φασόλια, ξηροί καρποί: 5 μερίδες την εβδομάδα (μία δόση = 40 γραμμάρια).

– Ζωικά και φυτικά λίπη: 3 μερίδες την ημέρα (μία μερίδα = 1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο ή λινέλαιο).

– Γλυκά: όχι περισσότερο από 5 φορές την εβδομάδα (μια κουταλιά του γλυκού μέλι ή μαρμελάδα).

– Υγρά: 2 λίτρα την ημέρα (νερό, πράσινο τσάι, χυμός).

– Πρωτεΐνη: 200 γραμμάρια άπαχο κρέας ή ψάρια, αβγά.

Τι πρέπει να αποφύγετε:

Φυσικά, πρέπει να αποφύγετε όλα τα τυπικά “ανθυγιεινά» προϊόντα.

Μπορείτε να εξαλείψετε τα ανθυγιεινά προϊόντα βήμα-βήμα και στο τέλος, η ανάγκη για κατανάλωση αυτών των τροφίμων θα εξαφανιστεί.

Πώς να σχεδιάσετε τη διατροφή σας:

Μπορείτε να δημιουργήσετε το δικό σας μενού λαμβάνοντας υπόψη τους κανόνες του διαιτολογίου και τα προϊόντα που μπορείτε να φάτε.

Δεν χρειάζεται να κάνετε κάτι ιδιαίτερο για να δημιουργήσετε τη διατροφή σας: πρέπει απλά να συμπεριλάβετε τα απαραίτητα προϊόντα και να αποκλείσετε σταδιακά τα “κακά». Αν ο στόχος σας είναι να χάσετε βάρος, μειώστε το ποσό των συνιστώμενων μερίδων.

Μπορείτε επίσης να βρείτε στο διαδίκτυο, διάφορα νόστιμα πιάτα που είναι κατάλληλα για τη διατροφή ΝΤΑΣ.

Συμπέρασμα:

Η δίαιτα ΝΤΑΣ είναι μια εύκολη, ασφαλής και χρήσιμη διατροφή που μπορεί να σας βοηθήσει να αισθάνεστε καλύτερα και να απαλλαγείτε από το υπερβολικό βάρος.

Μια τέτοια δίαιτα παρέχει την απαραίτητη ποσότητα μικροστοιχείων και βιταμινών στο σώμα σας και δεν υπάρχουν χρονοδιαγράμματα για να την ακολουθήσετε. Μπορείτε να χάσετε βάρος ομαλά και χωρίς να νιώθετε πείνα ή να εμφανίζετε ξαφνικές διακυμάνσεις βάρους. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας δεν θα υποστεί στρες.

Πηγή

logo