share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Αύξηση μεταβολισμού σε 12 απλά βήματα

Αύξηση μεταβολισμού σε 12 απλά βήματα

Μάθετε τα “μυστικά» για να αυξήσετε το μεταβολισμό σας και να μπορέσετε να ελέγξετε τα κιλά σας.

Ο μεταβολισμός περιλαμβάνει όλες εκείνες τις βιοχημικές διαδικασίες που εμπλέκονται στην παραγωγή και απελευθέρωση της ενέργειας στον οργανισμό, καθώς και στην αύξησή της. Αποτελεί τον βασικότερο παράγοντα που επηρεάζει το βάρος ενός ατόμου αλλά και τον ρυθμό με τον οποίο χάνει ή παίρνει κιλά. Γι’ αυτό και χρειάζεται τη δέουσα προσοχή μας.

Δείτε πώς μπορείτε να αυξήσετε το μεταβολισμό και άρα να ελέγξετε τα κιλά σας…

1. Φροντίστε να τρώτε πρωτεΐνες σε κάθε σας γεύμα συμπεριλαμβανομένου του πρωινού, όπως αβγό, γαλοπούλα κ.ά.

2. Αποφεύγετε τροφές πλούσιες σε αλεύρι και σιτηρά, όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά. Τουλάχιστον για ένα διάστημα φροντίστε να καταναλώνετε μικρές μερίδες.

3. Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές. Έχει υπολογιστεί ότι το 90% των τροφών που καταναλώνουμε είναι επεξεργασμένες. Λίγες είναι αυτές που φτάνουν στο τραπέζι μας χωρίς να έχουν υποστεί κάποια επεξεργασία, όπως είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας κ.ά. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να αποφεύγονται έτοιμες τυποποιημένες τροφές, σάλτσες κ.λπ.

4. Μειώστε το άμυλο. Φροντίστε να καταναλώνετε ημερησίως μία μερίδα με άμυλο, αλλά ποτέ στο βραδινό. Τροφές πλούσιες σε άμυλο είναι οι πατάτες, τα όσπρια, ο αρακάς κ.ά.

5. Φρούτα με μέτρο. Μπορείτε να τρώτε δύο φρούτα ημερησίως. Προτιμήστε αυτά που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και φτωχά σε ζάχαρη, όπως είναι τα μήλα, τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα και τα μούρα όλα είναι καλές επιλογές. Αποφύγετε τις μπανάνες και τους χυμούς των φρούτων.

6. Προτιμήστε γαλακτοκομικά προϊόντα με λίγα λιπαρά. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι δεν μπορείτε να φάτε ένα γιαούρτι ή μία μερίδα τυρί.

7. Μειώστε το αλκοόλ. Το οινόπνευμα σίγουρα δεν θα λείψει από τον οργανισμό σας, γι αυτό, αν δεν μπορείτε να το ξεχάσετε τελείως, τότε περιορίστε το σε ένα ποτηράκι.

8. Προτιμήστε το ελαιόλαδο και ξεχάστε το βούτυρο και όλα τα άλλα λίπη. Αποφύγετε τα τηγανητά και τα τρόφιμα που περιέχουν μαργαρίνες και πολλά λίπη. Αντίθετα, μπορείτε να καταναλώνετε όλα τα ψάρια, ακόμη και αυτά που έχουν λίπος, αφού είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά.

9. Μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονο νερό. Τουλάχιστον 8 ποτήρια την ημέρα.

10. Φροντίστε να κοιμάστε αρκετά. Τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα, έτσι ώστε να είστε ξεκούραστοι. Συνήθως όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, νιώθουμε κουρασμένοι, έχουμε ατονία, δεν ξέρουμε τι μας φταίει και τσιμπολογάμε χωρίς λόγο, κυρίως γλυκά και τροφές πλούσιες σε λιπαρά.

11. Αρχίστε να γυμνάζεστε. Κι αν αυτό δεν είναι εφικτό και δεν μπορείτε να ακολουθήσετε το πρόγραμμα κάποιου γυμναστηρίου, τότε περπατήστε. Το περπάτημα είναι η καλύτερη άθληση, αρκεί να γίνεται καθημερινά. Η βόλτα αυτή με τα πόδια θα σας χαλαρώσει και θα σας ξεκουράσει.

12. Φροντίστε να τρώτε πολλά και μικρά γεύματα, γιατί με τη διαδικασία της πέψης, στην οποία μπαίνει έτσι συχνά ο οργανισμός, αυξάνεται ο μεταβολισμός και “καίγονται» τελικά περισσότερες θερμίδες.

logo