share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Αγχώδης διαταραχή: 9 σημάδια που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

Αγχώδης διαταραχή: 9 σημάδια που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου

“Ωστόσο, όταν το άγχος περνάει σε όλες τις πτυχές της ζωής, και δεν πρόκειται απλώς για μια παροδική κατάσταση, τότε μάλλον πρόκειται για αγχώδη διαταραχή».

Οι αγχώδεις διαταραχές χαρακτηρίζονται από δυσφορία και αναστάτωση της ζωής του ατόμου σε όλους τους τομείς, αλλά με την κατάλληλη βοήθεια, μπορούν να τεθούν υπό έλεγχο.

Παρακάτω θα βρεις τα εννέα πιο κοινά σημάδια που θα πρέπει να σε βάλουν σε σκέψη καθώς ενδέχεται να μαρτυρούν πως πάσχεις από αγχώδη διαταραχή

1. Οι αγχωτικές σκέψεις σου δε σταματούν

Μήπως τείνεις να γίνεσαι εξαιρετικά ανήσυχη όταν συμβαίνει κάτι, σε σύγκριση με το πώς αντιδρούν οι φίλοι ή η οικογένεια σου; “Μπορεί το άγχος σου να κρατάει για αρκετή ώρα ή να είναι επίμονο», λέει η Lee. “Όταν το άγχος αρχίζει να επηρεάζει την καθημερινή ζωή και την ικανότητά μας να ζήσουμε ήρεμα τη ζωή μας, τότε υπάρχει πρόβλημα», συμπληρώνει η ίδια.

2. Το άγχος σου συνδυάζεται με άλλα συμπτώματα

Η αγχώδης διαταραχή μπορεί να εκδηλωθεί με σωματικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένου του μυϊκού πόνου, της αϋπνίας και της κόπωσης, λέει η ψυχολόγος L.A.Barlow.

Επίσης πιθανό είναι να εμφανίσεις γαστρεντερικά προβλήματα. Οι διαταραχές άγχους μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο πεπτικό σύστημα, συμπεριλαμβανομένης της διάρροιας και της καούρας, καθώς το σώμα σου βρίσκεται πάντα σε κατάσταση άγχους.

3. Δεν μπορείς να συγκεντρωθείς

Σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε σε 157 παιδιά με αγχώδη διαταραχή, πάνω από δύο στα τρία αντιμετώπιζαν δυσκολία συγκέντρωσης. Μια δεύτερη μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε ενήλικες με αγχώδη διαταραχή, έδειξε ότι σχεδόν το 90% των συμμετεχόντων αντιμετώπιζαν δυσκολία συγκέντρωσης.

Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τη λειτουργία της μνήμης που είναι υπεύθυνη για την βραχυπρόθεσμη απομνημόνευση. Αυτό πιθανώς εξηγεί την πτώση των επιδόσεων που παρατηρείται σε περιόδους έντονου άγχους.

4. Θέλεις να αποφεύγεις όσο το δυνατόν περισσότερα

Συνήθως, τα άτομα με διαταραχή άγχους αποφεύγουν καταστάσεις, ανεξάρτητα από το αν είναι σημαντικές ή ασήμαντες, προκειμένου να μειώσουν το συναίσθημα της υπερβολικής αγωνίας, λέει η Barlow.

5. Δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς

Οι διαταραχές του ύπνου συνδέονται στενά με τις αγχώδεις διαταραχές. Τα άτομα που αντιμετωπίζουν έντονο άγχος συνήθως ξυπνούν πολλές φορές μέσα στη νύχτα ή δε μπορούν να κοιμηθούν.

Σύμφωνα με την Ένωση Άγχους και Κατάθλιψης της Αμερικής (ADAA), η συνεχής διακοπή του ύπνου εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις ψυχιατρικές διαταραχές.

6. Έχεις φοβίες

Μήπως φοβάσαι έντονα πρόσωπα, πράγματα ή καταστάσεις, όπως μικρούς χώρους, έντομα, μεγάλο αριθμό ατόμων συγκεντρωμένο σε ένα χώρο ή ακόμη και φαινόμενα που δεν είναι και τόσο συχνά; Η φοβία αποτελεί τυπική ένδειξη της αγχώδους διαταραχής και εμποδίζει τα άτομα να λειτουργήσουν φυσιολογικά στην καθημερινότητά τους.

8. Έχεις συχνές κρίσεις πανικού

Η διαταραχή πανικού είναι ένα συχνό είδος αγχώδους διαταραχής που χαρακτηρίζεται από τις ευρέως γνωστές κρίσεις πανικού.

Η κρίση πανικού χαρακτηρίζεται από ένα έντονο αίσθημα φόβου και συνοδεύεται από διάφορα σωματικά συμπτώματα όπως ταχυπαλμία, έντονη εφίδρωση, τρέμουλο, δύσπνοια, σφίξιμο στο στήθος και ναυτία.

9. Είσαι σχεδόν πάντα απαισιόδοξη

Οι αγχώδεις διαταραχές συνήθως εξαφανίζουν οποιαδήποτε αισιοδοξία ή ελπίδα για το μέλλον, λέει η Lee. “Ως αποτέλεσμα, όταν σκέφτεσαι το μέλλον, σου φαίνεται ζοφερό και απελπιστικό, και νιώθεις ότι η ζωή σου είναι εκτός ελέγχου».

πηγή : womenonly.gr

logo