share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

9 Ορμόνες που οδηγούν σε αύξηση του βάρους και ΠΩΣ να το αποφύγετε

9 Ορμόνες που οδηγούν σε αύξηση του βάρους και ΠΩΣ να το αποφύγετε

Η αύξηση του βάρους συχνά συνδέεται με την υπερβολική κατανάλωση φαγητού και μπορεί να προκληθεί από διάφορες ορμόνες όταν είναι εκτός ισορροπίας.

Ενώ η αύξηση βάρους είναι εύκολη, το αδυνάτισμα δεν είναι. Αιτίες όπως το στρες, η ηλικία, τα γονίδια και ο ανθυγιεινός τρόπος ζωής μπορούν να προκαλέσουν ορμονική διαταραχή με αποτέλεσμα την παχυσαρκία.

Δείτε παρακάτω 9 ορμόνες που σχετίζονται με την αύξηση του βάρους και πώς να τις κρατάτε σε ισορροπία:

Ορμόνες του θυρεοειδή

Οι ορμόνες του θυρεοειδή είναι υπεύθυνες για τον μεταβολισμό. Για να αποφύγετε τις ορμονικές διαταραχές στον θυρεοειδή καλό θα είναι να καταναλώνετε ιωδιούχο αλάτι, να τρώτε καλομαγειρεμένο φαγητό και να αποφεύγετε τα ωμά λαχανικά. Μπορείτε επίσης να παίρνετε συμπληρώματα σε βιταμίνη D και τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο.

Ινσουλίνη

Η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών, ανθυγιεινών σνακ, αλκοόλ ή αναψυκτικών μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την γλυκόζη να μένει στο αίμα και να προκαλείται διαβήτης τύπου 2.

Να καταναλώνετε λαχανικά και εποχιακά φρούτα. Επίσης, είναι σημαντικό να τρώτε ψάρια, ξηρούς καρπούς, ελαιόλαδο και λιναρόσπορους. Να πίνετε τουλάχιστον 4 λίτρα νερό τη μέρα και να γυμνάζεστε τουλάχιστον 4 ώρες την εβδομάδα. Αποφύγετε το αλκοόλ, τα σνακ το βράδυ και τα αναψυκτικά.

Κορτιζόλη

Λόγω του τρόπου ζωής μας, το σώμα μπορεί να είναι σε συνεχές στρες με αποτέλεσμα να εκκρίνονται υπερβολικές ποσότητες κορτιζόλης, η οποία αυξάνει την αποθήκευση λίπους.

Να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες κάθε νύχτα. Να αποφεύγετε επεξεργασμένες τροφές, τηγανιτά και αλκοόλ. Δοκιμάστε yoga και διαλογισμό για τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα. Βοηθάει στην μείωση του στρες. Περάστε χρόνο με φίλους και συγγενείς.

Τεστοστερόνη

Η ηλικία και το έντονο στρες μειώνει την παραγωγή τεστοστερόνης, με αποτέλεσμα την μείωση της πυκνότητας των οστών, απώλεια μυικής μάζας και παχυσαρκία.

Να γυμνάζεστε τακτικά, να αποφεύγετε το αλκοόλ και να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Προγεστερόνη

Τα επίπεδα προγεστερόνης μπορούν να μειωθούν από αιτίες όπως στρες, αντισυλληπτικά, εμμηνόπαυση κλπ. Αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους και κατάθλιψη.

Να γυμνάζεστε τακτικά. Επίσης, μπορείτε να δοκιμάσετε τον διαλογισμό και να αποφεύγετε το στρες.

Διαφήμιση

Οιστρογόνα

Διαταραχή στα επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Όταν τα οιστρογόνα πέφτουν, το σώμα μετατρέπει όλες τις διαθέσιμες πηγές ενέργειας σε λίπος για να ανανεώνει τα επίπεδα γλυκόζης.

Να καταναλώνετε σιτηρά ολικής άλεσης, φρέσκα λαχανικά και φρούτα. Αποφύγετε το αλκοόλ, να γυμνάζεστε τακτικά και να αποφεύγετε το επεξεργασμένο κρέας.

Λεπτίνη

Η λεπτίνη ρυθμίζει την ενέργεια στο σώμα σταματώντας την πείνα. Όταν όμως τρώμε τροφές πλούσιες σε ζάχαρη, η επιπλέον φρουκτόζη μετατρέπεται σε λίπος και αποθηκεύεται στο συκώτι και άλλες περιοχές του σώματος.

Αυτά τα κύτταρα εκκρίνουν λεπτίνη. Όση περισσότερο λεπτίνη εκκρίνεται, το σώμα χάνει την ευαισθησία του και έτσι ο εγκέφαλος σταματάει να δέχεται τα σήματα που του λένε να σταματήσει να τρώει.

Αποφύγετε τροφές που περιέχουν πολύ ζάχαρη. Μην τρώτε περισσότερες από 3 μερίδες φρούτων τη μέρα. Να καταναλώνετε πολλά λαχανικά, να αποφεύγετε τις επεξεργασμένες τροφές και να κοιμάστε 7-8 ώρες τη μέρα. Μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό!

Γκρελίνη

Εκκρίνεται στο στομάχι και είναι γνωστή ως η ορμόνη της πείνας. Ενεργοποιεί την όρεξη και αυξάνει την αποθήκευση λίπους. Η γκρελίνη είναι πολύ υψηλή σε άτομα που ακολουθούν αυστηρή διατροφή ή νηστεία.

Να γυμνάζεστε τακτικά, να τρώτε κάθε 2-3 ώρες και να πίνετε 1,5 κούπα νερό 20 λεπτά πριν από κάθε γεύμα. Να τρώτε φρέσκα φρούτα, λαχανικά και τροφές με πρωτεΐνη.

Μελατονίνη

Η μελατονίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει τον ύπνο. Ενώ κοιμόμαστε, το σώμα παράγει την αυξητική ορμόνη που βοηθάει το σώμα να θεραπευτεί, βελτιώνει την σύνθεση του σώματος και αυξάνει την μυική μάζα.

Εάν όμως δεν κοιμόμαστε καλά, η διαδικασία αυτή διακόπτεται με αποτέλεσμα την πρόκληση στρες και φλεγμονών.

Μην τρώτε αργά το βράδυ ή πριν πέσετε για ύπνο. Να κοιμάστε αρκετά, σε κρύο και σκοτεινό δωμάτιο και να κλείνετε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές πριν τον ύπνο.

Πηγή: brightside.me

Διαφήμιση

logo