bspence81 / pixabay
Σχετικά με τη νέα διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών – γυαλιών οράσεως στους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ (εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης ΕΑΛΕ/Γ.Π. 46633/15-06-2018), ο Οργανισμός με ανακοίνωσή του ενημερώνει για τα ακόλουθα:
Σε ότι αφορά τους δικαιούχους/πολίτες:
– Ο οφθαλμίατρος εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εκτυπώνει για τον πολίτη τη βεβαίωση πληρωμής η οποία αναγράφει τα στοιχεία του δικαιούχου, καθώς και το ανώτατο ποσό αποζημίωσης που στην προκειμένη είναι περίπτωση είναι τα 100 ευρώ.
– Η γνωμάτευση θα πρέπει να εγκριθεί και να σφραγιστεί, από ελεγκτή γιατρό, όπως γίνονταν μέχρι σήμερα.
– Στη συνέχεια ο πολίτης προσκομίζοντας τη γνωμάτευση σε ένα κατάστημα οπτικών λαμβάνει τα γυαλιά της επιλογή του και πληρώνει, αντί χρηματικού αντιτίμου, με τη βεβαίωση πληρωμής, μέχρι του ποσού των 100 ευρώ, (ανώτατο ποσό αποζημίωσης).
Σε ότι αφορά τα καταστήματα οπτικών:
– Τα καταστήματα οπτικών θα πρέπει να αποκτήσουν λογαριασμό συναλλαγής με τον ΕΟΠΥΥ, δηλαδή κωδικούς ΔΑΠΥ, προκειμένου να συνδέονται από την ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (www.eopyy.gov.gr). Συγκεκριμένα στο σύνδεσμο “Επαγγελματίες» — “Ηλεκτρονικές υπηρεσίες παρόχων υγείας» — “eΔΑΠΥ»
– “Πιστοποίηση Ιατρών και Παρόχων» θα πρέπει να πραγματοποιήσουν “Εγγραφή Χρήστη», εκτυπώνοντας παράλληλα και το σχετικό παραστατικό εγγραφής .
Ο νόμιμος εκπρόσωπος του καταστήματος παραλαμβάνει τον κλειδάριθμο από οποιαδήποτε Περιφερειακή Διεύθυνση ΕΟΠΥΥ1, με την προσκόμιση των ακόλουθων δικαιολογητικών: α) του παραστατικού εγγραφής, το οποίο και έχει εκτυπώσει κατά την “Εγγραφή Χρήστη», β) της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του καταστήματος οπτικών ειδών και τμήματος φακών επαφής γ) των στοιχείων υγειονομικού υπεύθυνου (Αρ. Πρωτοκόλλου Άδειας Άσκησης Επαγγέλματος-Ημερομηνία).
Τα ανωτέρω δικαιολογητικά μπορούν να υποβληθούν με την προσκόμιση αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου. Στην περίπτωση που αυτά υποβληθούν από πρόσωπο πέραν του νόμιμου εκπροσώπου, απαιτείται σχετική εξουσιοδότηση με θεώρηση από αρμόδια αρχή.
Τα καταστήματα οπτικών ειδών θα κρατούν και θα υποβάλουν συγκεντρωτικά ανά μήνα τις ηλεκτρονικές γνωματεύσεις και τις αντίστοιχες βεβαιώσεις πληρωμής, μαζί με το συγκεντρωτικό τιμολόγιο. Η υποβολή αυτών των δαπανών θα πρέπει να ολοκληρώνεται μέχρι την 20η ημερολογιακή ημέρα του επόμενου μήνα.
Η ημερομηνία έναρξης εφαρμογής της νέας διαδικασίας είναι η 1/10/2018, ενώ θα παραλαμβάνονται αιτήματα ασφαλισμένων από τις Περιφερειακές Δ/νσεις του ΕΟΠΥΥ μέχρι την 30/11/2018, για ηλεκτρονικές γνωματεύσεις που έχουν εκδοθεί μέχρι τις 30/09/2018.