Πιθανόν οι περισσότεροι καταναλωτές αγνοούν τη σημασία των αυτοκόλλητων πάνω στα φρούτα και τα λαχανικά. Εκτός από το logo της εταιρείας παραγωγής, πιθανόν υπάρχει και ένα κωδικός PLU (Price Look Up – Τιμή Αναζήτησης). Οι εταιρείες παραγωγής κολλούν αυτά τα αυτοκόλλητα όχι μόνο για να δείξουν το σήμα κατατεθέν, αλλά και να δώσουν σημαντικές πληροφορίες στο καταναλωτικό κοινό.
Αποφασίσαμε να σας δείξουμε πως να ξεχωρίζετε αυτούς τους κωδικούς και να κατανοήσετε τι πληροφορίες περιέχουν.
Τετραψήφιος κωδικός που ξεκινάει με τους αριθμούς 3 ή 4
Αν ο κωδικός είναι τετραψήφιος, σημαίνει ότι το φρούτο ή το λαχανικό έχει καλλιεργηθεί με συμβατική μέθοδο, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης λιπασμάτων, φυτοφαρμάκων ή εντομοκτόνων.
Πενταψήφιος κωδικός που ξεκινάει με τον αριθμό 8
Πενταψήφιοι κωδικοί που ξεκινούν με τον αριθμό 8 σημαίνουν ότι τα φρούτα ή τα λαχανικά έχουν τροποποιηθεί γενετικά, και είναι τα αμφιλεγόμενα ΓΤΟ (Γενετικά Τροποποιημένοι Οργανισμοί). Μελέτες δείχνουν ότι γενετικά τροποιημένα φρούτα είναι συχνά τα πεπόνια, οι μπανάνες και οι παπάγιες. Πενταψήφιος κωδικός που ξεκινάει με τον αριθμό 9
Αν δείτε πενταψήφιο κωδικό που ξεκινάει με τον αριθμό 9, τότε σημαίνει ότι το φρούτο έχει καλλιεργηθεί βιολογικά με φυσικό λίπασμα κοπριάς και καθόλου χημικές ουσίες.
Αν υπάρχει αυτοκόλλητο χωρίς κωδικό PLU
Οι περισσότεροι καναλωτές διαλέγουν φρούτα χωρίς αυτοκόλλητα. Αλλά είναι ασφαλέστερο να προτιμάτε προϊόντα που έχουν αυτοκόλλητο, καθώς τα φρούτα που εισάγονται από εξωτερικό, πρέπει να έχουν υποχρεωτικά αυτοκόλλητο. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτοκόλλητα, υπάρχει πιθανότητα να τα έχουν αφαιρέσει εσκεμμένα.