share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Όσα πρέπει να ξέρετε για την έλλειψη βιταμίνης Β-12

Όσα πρέπει να ξέρετε για την έλλειψη βιταμίνης Β-12

Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται κοβαλαμίνη ή αλλιώς την βιταμίνη Β12 για να λειτουργεί ομαλά, καθώς βοηθάει στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων, DNA αλλά και στην καλή νευρική λειτουργία και στην προστασία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Σύμφωνα με άρθρο του Harvard Health Publishing, ο μέσος άνθρωπος πρέπει να λαμβάνει 0.0024 mg Β12 καθημερινά, εφόσον ο οργανισμός δεν την παράγει.

Η έλλειψη της Β12 εμφανίζει σταδιακά συμπτώματα, τα οποία με την πάροδο του χρόνου γίνονται όλο και πιο έντονα. Δείτε ποια πρέπει να σας ανησυχήσουν και μην τα αγνοήσετε.

Ποια είναι τα συμπτώματα που προκύπτουν από την έλλειψη της Β12;

Χλωμάδα στο δέρμα

Όταν ο οργανισμός δεν έχει αρκετή ποσότητα B12, τα ερυθρά αιμοσφαίρια γίνονται εύθραυστα και σπάνε εύκολα, απελευθερώνοντας μια χρωστική, την χολερυθρίνη, η οποία δίνει στο δέρμα κιτρινωπή και χλωμή απόχρωση.

Αδυναμία, κόπωση και ζαλάδα

“Η αδυναμία και η κόπωση είναι από τα πρώτα σημάδια της ανεπάρκειας Β12» επισημαίνει η διαιτολόγος Lisa Cimperman. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώμα στηρίζεται σε αυτήν την βιταμίνη για να παράγει αρκετά ερυθρά αιμοσφαίρια που θα μεταφέρουν το οξυγόνο στα όργανα. Χωρίς αρκετό οξυγόνο, νιώθουμε αδυναμία ακόμα και αν κοιμηθούμε πολλές ώρες. Επιπλέον μπορεί να έχουμε ζαλάδες και δυσκολία στην αναπνοή.

Μυρμήγκιασμα

Η αίσθηση του μυρμηγκιάσματος δηλώνει κάποια βλάβη στο νευρικό σύστημα, η οποία προκύπτει από την έλλειψη της εν λόγω βιταμίνης.

Προβλήματα στην όραση

Αν βλέπετε θολά, αν έχετε υπερευαισθησία στο φως ή ακόμα και αν νιώθετε ότι χάνετε την όρασή σας, η ανεπάρκεια της Β12 μπορεί να είναι η αιτία. Αυτό συμβαίνει επειδή το οπτικό νεύρο έχει υποστεί βλάβη. Το συγκεκριμένο σύμπτωμα, όμως, συγκαταλέγεται στις σπάνιες περιπτώσεις.

Κόκκινη και πρησμένη γλώσσα

Σε κάποιες περιπτώσεις, η γλώσσα πρήζεται και έχει έντονο κόκκινο χρώμα. Μπορεί επίσης να υπάρχει μια αίσθηση καψίματος και πόνου στο πίσω μέρος της γλώσσας που θα οδηγήσει στην απώλεια των γευστικών της πόρων.

Διαταραχές στην διάθεση

Το γεγονός ότι η Β12 έχει άμεση σχέση με τις χημικές συνθέσεις που γίνονται στον εγκέφαλο και παράγουν την ορμόνη της χαράς (σεροτονίνη) και την ντοπαμίνη μπορεί να εξηγήσει γιατί η ανεπάρκεια αυτής οδηγεί σε αύξηση του άγχους ή του κινδύνου για κατάθλιψη.

Σε περίπτωση που έχετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα ή και περισσότερα συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, για να ελέγξετε τα επίπεδα της Β12. Οι ομάδες ατόμων που είναι πιο πιθανό να έχουν έλλειψη της βιταμίνης είναι:

· Τα άτομα ηλικίας 50 ετών και άνω

· Άτομα που έχουν διαβήτη και παίρνουν μετφορμίνη

· Όσοι κάνουν αυστηρή δίαιτα

· Όσοι παίρνουν φάρμακα για την καούρα

· Όσοι έχουν κάνει χειρουργική επέμβαση για να χάσουν βάρος ή έχουν κάποιο πρόβλημα στην απορρόφηση της τροφής.

Οι τροφές που είναι πλούσιες στην συγκεκριμένη βιταμίνη είναι τα αυγά, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το ψάρι και τα πουλερικά αλλά και φυσικά συμπληρωματικά που βοηθούν στην περίπτωση ανεπάρκειας.

πηγή : mama365.gr

logo