share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Η βραδινή γυμναστική δεν μας κρατάει ξύπνιους και αποτρέπει την υπερφαγία

Η βραδινή γυμναστική δεν μας κρατάει ξύπνιους και αποτρέπει την υπερφαγία

Με όλες τις καθημερινές υποχρεώσεις που έχουμε στη δουλειά και το σπίτι, ίσως δυσκολευόμαστε να βρούμε χρόνο για άσκηση. Ειδικά όταν υπάρχει η άποψη ότι η βραδινή γυμναστική μπορεί να μας προκαλέσει αϋπνία. Μία νέα έρευνα όμως μας ενημερώνει ότι η μισάωρη έντονη άσκηση νωρίς το βράδυ δεν επηρεάζει τον ύπνο και συμβάλει στην απώλεια βάρους γιατί μειώνει την όρεξη.

Η έρευνα διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο Τσαρλς Σταρτ της Αυστραλίας με επικεφαλής την Πενέλοπε Λάρσεν, μία φοιτήτρια διδακτορικού στη σχολή άθλησης, υγείας και επιστήμης της άσκησης. Για να καθορίσει εάν η άσκηση σε διαφορετικές ώρες επηρεάζει τον ύπνο, χώρισαν 11 μεσήλικες άντρες σε 3 γκρουπ που γυμνάζονταν αντίστοιχα στις 6 το πρωί, στις 2 το μεσημέρι και στις 7 το βράδυ. Όλοι οι συμμετέχοντες έκαναν την ίδια γυμναστική. Μισή ώρα ποδήλατο και 1 λεπτό έντονο σπριντ. Όταν τελείωσαν, τους ρώτησαν πώς κοιμήθηκαν εκείνο το βράδυ ενώ μελέτησαν και δείγματα αίματος ώστε να μετρήσουν τα επίπεδα της όρεξης σε αντίστοιχες ορμόνες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η βραδινή άσκηση δεν επηρεάζει τον ύπνο και ότι περιορίζεται η πείνα. Επιπλέον, όσοι γυμνάστηκαν εκείνη την ώρα, το έκαναν με περισσότερη δύναμη και ένταση. Παρόλα αυτά, δεν μπορούν να είναι σίγουροι για το επίπεδο αλλαγής στην όρεξη, εφόσον σημαντικό ρόλο παίζει η ηλικία αλλά και το φύλο.

‘Ελπίζουμε στο μέλλον να κάνουμε παρόμοιες έρευνες και για γυναίκες, ώστε να δούμε κατά πόσο ο ύπνος και η όρεξη αλλάζουν ανάλογα με το φύλο. Επίσης, αυτή η έρευνα αφορά ένα συγκεκριμένο είδος άσκησης. Θα ωφελούσε πολύ να ερευνήσουμε τις μακροχρόνιες προσαρμογές στον ύπνο και την όρεξη που προκύπτουν από το ποια ώρα ασκούμαστε’ τόνισε η Δρ. Λάρσεν

logo