Αυτό είναι γνωστό ως γλώσσα σώματος. Πολλές φορές όμως, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ποια ακριβώς συναισθήματα προσπαθούν να εκφράσουν οι άλλοι μέσω του σώματός τους.
Στα παρακάτω παραδείγματα με εικόνες, μπορείτε να δείτε τις λεπτεπίλεπτες διαφορές στην στάση του σώματος, ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις του άλλου.
Αριστερά: Η γυναίκα φαίνεται να βαριέται. Δεξιά: Φαίνεται ότι δείχνει ενδιαφέρον
Αριστερά: Η γυναίκα επιδεικνύει “κλειστή” στάση απέναντι στον συνομιλιτή της. Δεξιά: Είναι ευπρόδεκτη και “ανοιχτή” στον συνομιλήτή της.
Το άτομο δείχνει ότι έχει “βαρεθεί” με κάτι. Προσοχή όμως: παρόμοια κίνηση κάνουν και όσοι προσπαθούν να κρύψουν ότι σας έχουν εξαπατήσει/κοροϊδέψει.
Οι άντρες θεωρούν την στάση καθίσματος μιας γυναίκας ως πιο θελκτική, αν είναι όπως στα αριστερά. Αν η γυναίκα κάθεται όπως στα δεξιά, οι άντρες την βλέπουν ως πιο ντροπαλή και συνεσταλμένη.
Όταν κάποιος τρίβει το μάτι του, μπορεί να σημαίνει ότι ενδόμυχα θέλει να ΜΗΝ αντικρύσει κάτι. Αλλά μπορεί απλά να σημαίνει και ότι δεν βλέπει κάτι καλά, οπότε μην βιάζεστε να βγάλετε συμπέρασμα.
Αν κάποιος κάθεται με αυτό τον τρόπο απέναντί σας, τότε μάλλον είναι “κλειστός” ως προς εσάς. Με τους αντίχειρες προς τα πάνω δείχνει ότι είναι διαρκώς σε απόστασή από εσάς.
Αριστερά: Το άτομο θέλει να τελειώσει τη συνομιλία ή τη συνάντηση. Δεξιά: Ένα άτομο με μεγάλη αυτοπεποίθηση, που νιώθει ότι τα ξέρει όλα. Αυτός ο τρόπος στάσης του άντρα σε χώρο εργασίας δεν είναι αρεστός στις γυναίκες.
Στάση ατόμου που είναι ξεροκέφαλος, μοχθηρός και δεν σέβεται τη γνώμη των άλλων.
Η ασυναίσθητη αυτή επαφή με τον καρπό, το ρολόι, ή το μανίκι δείχνει ότι το άτομο προσπαθεί να κατευνάσει τον εκνευρισμό του.
Στάση ατόμων με αυτοπεποίθηση και αίσθημα ανωτερώτητας ως προς τον άλλο.
Αριστερά: Μπορεί όλοι να συνομιλούν μεταξύ τους, αλλά προσeξτε την κατεύθυνση που δείχνουν τα πέλματα των ανδρών. Είναι στραμμένα και για τους τρεις προς τη γυναίκα. Αυτό δείχνει ότι επί της ουσίας εκείνη είναι η εστία του ενδιαφέροντός τους. Δεξιά: Και πάλι όλοι συνομιλούν μεταξύ τους, αλλά η τοποθέτηση των πελμάτων των δύο, δείχνει ότι με τον τρόπο τους αποκλείουν από την κουβέντα τον τρίτο συνομιλητή (εκείνον στην μέση).