share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Paleo Diet – Μια δίαιτα που προσφέρει γρήγορη απώλεια βάρους

Paleo Diet –  Μια δίαιτα που προσφέρει γρήγορη απώλεια βάρους

Τα τελευταία χρόνια η Παλαιολιθική δίαιτα (Paleo Diet), είναι μία από τις πιο δημοφιλείς δίαιτες στο εξωτερικό

Πολλοί διάσημοι είναι οπαδοί της, όπως η Μέγκαν Φοξ, η Τζέσικα Μπίελ, ο Μάθιου ΜαΚόνεχι, η Κιμ Καρντάσιαν και η Ούμα Θέρμαν.

Το 2002, ο Δρ. Loren Cordain κυκλοφόρησε το βιβλίο “The Paleo Diet», στο οποίο ανέφερε ότι δεν πρόκειται για μια δίαιτα που προσφέρει μόνο γρήγορη απώλεια βάρους, αλλά για μια διατροφή που αποτελεί τρόπο ζωής και έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Η φιλοσοφία της είναι τα τρόφιμα να πλησιάζουν, όσο περισσότερο γίνεται, τα πρότυπα της “αγνής» διατροφής του ανθρώπου της Παλαιολιθικής Εποχής.

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο Emory έδειξε ότι, οι παλαιολιθικοί άνθρωποι λάμβαναν περίπου το 35% των θερμίδων τους από λιπαρά, το 35% από υδατάνθρακες και το 30% από πρωτεΐνες.

Το μενού

Είναι σχεδιασμένη πάνω στη διατροφή, που έκαναν οι πρωτόγονοι κυνηγοί και συλλέκτες.

Επιτρέπεται να τρώει κανείς μόνο αγνά προϊόντα, δηλαδή τροφές που δεν έχουν υποστεί σχεδόν καθόλου επεξεργασία, όπως φρούτα, λαχανικά, κρέατα, θαλασσινά και ξηροί καρποί.

Προτιμώνται βιολογικά προϊόντα, χωρίς φυτοφάρμακα και ζωικά προϊόντα που προέρχονται, από ζώα ελευθέρας βοσκής.

Το μενού περιλαμβάνει και κάποια λιπαρά, σε περιορισμένες ποσότητες, όπως ελαιόλαδο, λάδι καρύδας, αβοκάντο και λιναρόσπορο.

Όσον αφορά τα υγρά, είναι απαραίτητη η κατανάλωση 1,5-2 λίτρων νερού την ημέρα και επιτρέπονται τα ροφήματα βοτάνων, ο καφές και οι χυμοί από φρέσκα φρούτα.

Τα απαγορευμένα

Απαγορεύεται οτιδήποτε είναι συσκευασμένο και επεξεργασμένο, αλλά και κάποιες ομάδες τροφίμων, που μπήκαν στη διατροφή του ανθρώπου, μετά τη Γεωργική Επανάσταση.

Έτσι, από το μενού της παλαιολιθικής διατροφής, αποκλείονται οι υδατάνθρακες (εκτός από τα φρούτα και τα λαχανικά), τα αμυλούχα λαχανικά (όπως ο αρακάς, το καλαμπόκι, οι πατάτες), τα φιστίκια, τα όσπρια, τη σόγια, το ρύζι, τα μακαρόνια, τη ζάχαρη, το αλάτι, τα γαλακτοκομικά (βούτυρο, γάλα, τυρί κ.λπ.), τα ραφιναρισμένα φυτικά έλαια, το αλκοόλ, τα γλυκά, τα αναψυκτικά, τα επεξεργασμένα κρέατα και όλα τα δημητριακά.

Τα οφέλη και οι αντιρρήσεις

Πέρα από την απώλεια βάρους, η Παλαιολιθική δίαιτα βελτιώνει την υγεία και μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών, που μαστίζουν τον δυτικό κόσμο.

Σύμφωνα με τον Cordain και τους υποστηρικτές της διατροφής των σπηλαίων, η αντικατάσταση των επεξεργασμένων τροφίμων με φυσικές τροφές, μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και του διαβήτη.

Ωστόσο, πολλοί διατροφολόγοι αντιτίθενται στο συγκεκριμένο μοντέλο διατροφής.

Υποστηρίζουν ότι, η συχνή κατανάλωση κρέατος, μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερη κατανάλωση λίπους, γεγονός που μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα.

Επίσης, ο αποκλεισμός κάποιων ομάδων, όπως είναι τα όσπρια και τα γαλακτοκομικά, μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη σημαντικών βιταμινών και ιχνοστοιχείων, όπως το ασβέστιο και το κάλιο.

Πηγή

logo