share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Π. Τσινάβος: Ο βιομήχανος από τις Σέρρες που πέτυχε ένα «μικρό άθλο» μέσα στην κρίση

Π. Τσινάβος: Ο βιομήχανος από τις Σέρρες που πέτυχε ένα «μικρό άθλο» μέσα στην κρίση

Λιγοστές, αν όχι μετρημένες στα δάκτυλά του ενός χεριού, είναι οι ελληνικές εταιρείες που όχι μόνο μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στην κρίση, αλλά και να βγουν πιο ισχυρές από αυτήν.

Η Κρι Κρι του Παναγιώτη Τσινάβου είναι μια από αυτές. Ενός ανθρώπου χαμηλών τόνων αλλά πολύ ικανού, ο οποίος “δεν το έβαλε κάτω» ακόμη και όταν πριν από τέσσερα περίπου χρόνια πυρκαγιά κατέστρεψε ολοσχερώς την κεντρική γραμμή παραγωγής γιαουρτιού.

“Με την υποστήριξη των ανθρώπων μας θα τα καταφέρουμε», δήλωσε τότε ο κ. Τσινάβος, προαναγγέλλοντας παράλληλα τη ριζική αναδιοργάνωση της παραγωγής.

Και πράγματι σε λιγότερο από ένα χρόνο (περίπου επτά μήνες), η γαλακτοβιομηχανία από τις Σέρρες κατάφερε να αποκαταστήσει πλήρως τη ζημιά και να ξανασταθεί στα πόδια της, όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί ο ιδιοκτήτης της, κάνοντας αρκετούς να μιλούν για ένα μικρό άθλο!

Έκτοτε, η εταιρεία διαγράφει μια δυναμική πορεία εντός και εκτός συνόρων της χώρας, αυξάνοντας σταθερά χρόνο με το χρόνο τις πωλήσεις και την κερδοφορία της. Ούτε η κατάρρευση του Μαρινόπουλου ήταν ικανή να ανακόψει την ανοδική της πορεία, παρότι έχασε περίπου 15 εκατ. ευρώ πωλήσεις σε ετήσια βάση και ζημιώθηκε με 5,5 εκατ. ευρώ από το “κούρεμα» στους προμηθευτές.

Η ανοδική πορεία αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2017 που δημοσιεύθηκαν χθες. Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 18,4% και έφθασε στα 41,9 εκατ. ευρώ ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν στα 8,22 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 33,2%.

Καταλυτικό ρόλο έπαιξαν οι συμφωνίες με μεγάλους λιανέμπορους του εξωτερικού για την παραγωγή ελληνικού γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας, οι οποίοι έψαχναν συνεργασίες με αξιόπιστές και ποιοτικές βιομηχανίες από την Ελλάδα για να ικανοποιήσουν την “δίψα» των Ευρωπαίων για ελληνικό γιαούρτι.

Είναι ενδεικτικό πως αυτή τη στιγμή, οι πωλήσεις γιαουρτιού στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης “τρέχουν» με ρυθμό αύξησης της τάξης του 72% (!).

Σφήνα στις πολυεθνικές

Εξίσου καλές είναι οι επιδόσεις των γιαουρτιών της εταιρείας και στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων IRI τον Ιούλιο τα γιαούρτια της Κρι Κρι καθιερώθηκαν στη δεύτερη θέση της αγοράς ενώ στα παιδικά γιαούρτια κατέκτησαν την πρώτη θέση, με μερίδιο 33,5%.

Θετική είναι η παρουσία και στο επώνυμο παγωτό, την άλλη μεγάλη κατηγορία που δραστηριοποιείται. Με επιμονή και υπομονή αλλά και τις κατάλληλες συνεργασίες, όπως με την ΙΟΝ μπόρεσε με τα κίτρινα ψυγεία να μπει σφήνα στον ανταγωνισμό των πολυεθνικών που σχεδόν μονοπωλούσαν τον χώρο.

Παρά το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, τα παγωτά της Κρι Κρι κέρδισαν 2,8 ποσοστιαίες μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με το 2016 και ανέβηκαν στη δεύτερη θέση, με μερίδιο 15,2% σε όγκο (Nielsen, Ιούλιος 2017).

Τα σχέδια της ωστόσο δεν σταματούν εδώ. Υπό την καθοδήγηση του κ. Τσινάβο, στο επίκεντρο της στρατηγικής της βρίσκονται οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού, το οποίο σε αντίθεση με ότι λέγεται δεν έχει πιάσει ακόμη ταβάνι, αλλά έχει ακόμη πολλά περιθώρια ανάπτυξης ειδικά στις αγορές της Δυτικής Ευρώπης.

Παράλληλα, σχεδιάζονται δράσεις και για την ελληνική αγορά, η οποία παραμένει η μεγάλη δύναμη της εταιρείας. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος του 2018 αναμένεται να ολοκληρώσει επενδυτικό πλάνο ύψους 10 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε στις αρχές του 2017 και αφορά στην ενίσχυση των γραμμών παραγωγής.

Η εταιρεία, ύστερα από την περιπέτεια που πέρασε με την πυρκαγιά τον Δεκέμβριο του 2013 βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της και το μέλλον της φαντάζει πιο ευοίωνο από ποτέ. Επενδυτές και καταναλωτές περιμένουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις επόμενες κινήσεις της.

Πηγή: mononews

logo