share buttons Pinterest Facebook Twitter Google Plus

Ένα κουταλάκι κουρκουμά τη μέρα, ισοδυναμεί με μια ώρα άσκησης στο γυμναστήριο. Ποια άλλα οφέλη έχει

Ένα κουταλάκι κουρκουμά τη μέρα, ισοδυναμεί με μια ώρα άσκησης στο γυμναστήριο. Ποια άλλα οφέλη έχει

Ο κουρκουμάς είναι η κίτρινη σκόνη που δημιουργείται, όταν θρυμματίζουμε το κοτσάνι του φυτού curcuma longa.

Ο τροπικός θάμνος είναι συγγενικό φυτό με την πιπερόριζα, με καταγωγή από την Ασία, την Ινδία και την Ινδονησία.

Η έρευνα

Σε πρόσφατη έρευνα που διήρκησε 8 εβδομάδες, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες.

Η πρώτη ασκούνταν συστηματικά, η δεύτερη ομάδα λάμβανε ημερησίως μικρή ποσότητα κουρκουμά και η τρίτη συνέχισε τον κανονικό τρόπο ζωής της.

Οι συμμετέχοντες εξετάζονταν για να μετρηθεί η αρτηριακή τους πίεση, τα αιμοφόρα αγγεία, τους καρδιακούς παλμούς.

Οι ερευνητές κατέληξαν ότι οι πρώτες 2 ομάδες, εκείνη που γυμναζόταν και εκείνη που κατανάλωνε κουρκουμά, είχαν όμοια ιατρικά αποτελέσματα.

Δηλαδή ο κουρκουμάς προλαμβάνει την αθηροσκλήρωση και προστατεύει από ενδοθηλιακά προβλήματα, όσο η συχνή άσκηση.

Παλαιότερη έρευνα, απέδειξε πως η κουρκουμίνη συμβάλλει στην αναστολή παραγωγής μιας πληθώρας ουσιών που συμμετέχουν στη φλεγμονώδη αντίδραση, καταπολεμώντας ασθένειες όπως ο διαβήτης, η αρθρίτιδα, στομαχικές διαταραχές, μέχρι και αυτοάνοσα νοσήματα.

Οι ερευνητές επίσης πιστεύουν ότι “τα κουρκουμινοειδή μειώνουν τις φλεγμονώδεις κυτοκίνες κατά την διάρκεια της καρδιοπνευμονικής χειρουργική επέμβαση bypass και μειώνουν την εμφάνιση καρδιομυοκιτικής απόπτωσης μετά από καρδιακή ισχαιμική κάκωση, προστατεύοντας από την καταστροφή των κυττάρων και το θάνατο”.

Όμως προειδοποιούν ότι η κατανάλωση του κουρκουμά δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 8 συνεχόμενους μήνες.

Αλλιώς μπορεί να προκληθούν στομαχικές διαταραχές, ζαλάδα ή ναυτία.

Η σκόνη που βγαίνει από το κοτσάνι, έχει διάφορες ονομασίες όπως κουρκούμη, χρυσόριζα, κιτρινόριζα και σύμφωνα με έρευνες βοηθά τον οργανισμό σε πολλά θέματα υγείας.

Πρόσφατη έρευνα έδειξε, ότι η ημερήσια κατανάλωση ενός κουταλιού(του γλυκού) κουρκουμά, ισοδυναμεί με 30-60 λεπτά άσκησης στο γυμναστήριο.

Ωστόσο, η χρήση του είναι διαδεδομένη ακόμη από την αρχαιότητα, καθώς λειτουργεί ως φυσική κορτιζόνη, χωρίς τις παρενέργειές της.

Η κίτρινη σκόνη, περιέχεται στο κάρυ αλλά και σε πολλά παυσίπονα.

Curcuma longa. το λουλούδι από το οποίο παρασκευάζεται ο κουρκουμάς. Μόλις ξεραθεί το κοτσάνι, το θρυμματίζουν και δημιουργείται η “πολύτιμη» κίτρινη σκόνη.

Ιστορία του κουρκουμά

Εδώ και πολλά χρόνια, ο κουρκουμάς χρησιμεύει στην κινεζική και θιβετιανή ιατρική, όπως και στην ινδική παράδοση.

Θεωρείται τροφή με ιδιότητες που καθαρίζουν τον οργανισμό και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πεπτικών ανωμαλιών, πυρετού, φλεγμονών, αρθρίτιδας, ηπατικών νόσων.

Ήδη από την αρχαιότητα, οι Έλληνες χρησιμοποιούσαν την κουρκούμη για να βάφουν τα ρούχα τους κίτρινα, ενώ οι βαφείς του μεσαίωνα την αναμείγνυαν με το λουλακί για να πετύχουν πράσινες αποχρώσεις.

Σήμερα η κουρκούμη είναι βασικό συστατικό για την παραγωγή του καρυκεύματος κάρυ, αλλά και στην παραγωγή μουστάρδας, καθώς δίνει το κίτρινο χρώμα.

Πηγή: valueforlife

logo